Seurakunnan kuorotoiminta

Kuorolaulu on monin eri tavoin hyvää tekevä harrastus. Se on keino ylläpitää vilkasta musiikillista ja sosiaalista elämää. Kuorossa laulamisella on tutkitusti myönteisiä terveysvaikutuksia ja lisäksi se ennaltaehkäisee muistihäiriöitä. Seurakunnassa on monta erityyppistä kuoroa, jotka ilomielin ottavat mukaan uusia laulajia. Aluksi voi tulla vaikka vain seuraamaan ja kuuntelemaan harjoituksia, eikä heti tarvitse olla täysinoppinut stemmalaulaja. Nuotinlukutaitoakaan ei välttämättä vaadita.

Kuoroharrastus on myös vapaaehtoistyötä parhaimmillaan. Kuorot osallistuvat useisiin juhla-ajan jumalanpalveluksiin ja rikastuttavat seurakunnan musiikkielämää.

Kappelikuoro valmistautumassa Kevätlaulajaisiin Metsämaan kirkossa.

Muut kuorot

Metsämaan kappelikuoro harjoittelee Metsämaan Kanttorilassa (Metsämaantie 621) epäsäännöllisesti, noin kaksi kertaa kuukaudessa, pääsääntöisin torstaisin. Kuoro on yksiääninen sekakuoro ja se osallistuu usein juhla-aikojen jumalanpalveluksiin Metsämaan kirkossa sekä avustaa erityisjumalanpalveluksissa.
Laulamisesta kiinnostuneet voivat rohkeasti ottaa kanttoriin yhteyttä ja kysellä lisää.

Kuoroa johtaa kanttori Marjukka Lehtola
p. 044-0238145, marjukka.lehtola@evl.fi

Kaupunginkirkon kirkkokuoro harjoittelee Kaupunginkirkolla torstaisin klo 17. Kirkkokuoro laulaa perinteistä ja monipuolista hengellistä ohjelmistoa. Kuoro osallistuu useisiin juhlapyhien jumalanpalveluksiin.

Kuoroa johtaa kanttori Martti Pihlajamaa, p. 0400-194473.

Päiväkuoro on matalan kynnyksen yksiääninen kuoro, joka harjoittelee keskiviikkoisin Kaupunginkirkolla klo 13. Kuorossa ei ole mitään taitovaatimuksia, vaan tarkoituksena on vain nauttia yhdessälaulamisesta. Kuorolla on vuoden aikana muutama esiintyminen, joku kerta jumalanpalveluksessa ja palvelukeskuksissa. Kuoro avustaa myös erityismessuissa. Esiintyminen on jokaiselle kuorolaiselle vapaaehtoinen, joten jos ei halua esiintyä, ei se ole este kuoroharjoituksissa käymiselle.

Kuoroa johtaa kanttori Axel Jormanainen, p. 040 6227798.

Tuomaslaulajat, uusi kuoro, toimii projektimaisesti. Ohjelmisto koostuu ns. "Suomi-gospelista", eli tuomaslauluista ja muusta menevästä ja mukaansa tempaavasta hengellisen musiikin ohjelmistosta. Mukaan mahtuu myös rauhoittavia Taizé-lauluja sekä rytmikkäästi toteutettuja virsiä. Ryhmä esiintyy mm. erityismessuissa sekä muissa seurakunnan tilaisuuksissa. Harjoiukset ovat tiistaisin, parillisilla viikoilla klo 18 ja parittomilla klo 19 Loimaan kaupunginkirkon alasalissa.

Lisätietoja voi kysellä vetäjiltä Riku Laukkaselta 044 5755813 ja Sari Jokelalta 0400 960627.

Mellilän Naisten Lauluryhmä harjoittelee perjantaisin klo 16.30 Mellilän kirkossa. Ryhmä on eloisa ja ketterä, ja sen iloiseen joukkoon mahtuu vielä hyvin mukaan uusia laulajia. Lauluryhmä avustaa jumalanpalveluksissa sekä esiintyy muissa Mellilän alueen tilaisuuksissa.

Kysy lisää ryhmää luotsaavalta Sari Jokelalta, p. 0400 960627.

Kanta-Loimaan kirkkokuoro, jolla on jo 95 vuoden perinne takanaan, harjoittelee Kanta-Loimaan kirkossa perjantaisin klo 18.30. Kuoro laulaa neliäänisesti ja sitä harjoittaa Melisa Stevanovic, melisa.stevanovic@tuni.fi.

Alastaron Messuryhmä on yksiääninen kuoro, joka harjoittelee suunnilleen joka toinen viikko. Harjoitukset sovitaan erikseen. Kuoro on ns. matalan kynnyksen kuoro, johon voi tulla kuka vaan laulamisesta kiinnostunut. Messuryhmä avustaa seurakunnan tilaisuuksissa ja jumalanpalveluksissa. Kuoro on perinteisesti ollut esilauluryhmänä jouluyön messussa Alastarolla.

Lisätietoja antaa Ulla Tytykoski, p. 045 8800810.