Maksuttomia linkkejä ja vinkkejä lapsiperheelle

Tälle sivulle on koottu linkkejä sivustoille, jotka sopivat lapselle, nuorelle ja aikuiselle.
Toivottavasti löydät sinulle tai perheenjäsenellesi sopivaa tietoa tai vinkkejä.
Mikäli haluat ehdottaa jotain tälle sivustolle sopivaa, laitathan meille sähköpostia!
kerttu.niemela(at)evl.fi

Linkit aukeavat tummennettua tekstiä klikkaamalla.

Ihan pienelle ja vähän isommalle:

Päkän Päivä 3-6-vuotiaille. Tuo valoa ja hyvää mieltä pienen päivään. Ladattavissa  älylaitteelle Google Play-pelikaupassa.

Laulua ja laululeikkejä - Muskari netissä

Leikkejä hauskaan yhdessäoloon

Suomen Ladun vinkit perheliikuntaan

Kristillinen lasten lehti Lastenmaa

Lasten kirkko netissä

Mobiiliraamattu lapsille, ladattavissa myös sovelluskaupassa

Pikku Kakkonen ja muuta kivaa YLE:n sivuilla lapselle

Värityskuvia tulostettavaksi

Vinkit sisällä ja ulkona puuhailuun

Perinteisiä ja uusia arvoituksia kaikenikäisille

Satuja luettavaksi - Iltasatuja ja Satutuokio

Tiedettä ja tutkimusta tiedekeskus Heurekan sivuilta pikku-tutkijalle

Selkokieliset sivut Papunet - työkaluja kommunikointiin ja vuorovaikutukseen

Ekapeli lukemisen taidon harjoitteluun +6-vuotiaalle

Helpot reseptit lasten kanssa leivontaan Valion sivuilta.

Ruuanlaittoa ja leivontaa lasten kanssa, ohjeet tarjoaa K-Ruoka.

Suomen partiolaiset ovat koonneet kivaa tekemistä, jota voi tehdä yksin tai etänä kaverin kanssa.

Youtube-videot - Lastenkirkko (kertomuksia, hartauksia ja musiikkia)  Taika-Petteri (Jakke Jääkarhu jonglööraa)

Babysits - hauskoja askarteluvinkkejä, helppoja reseptejä ja lastenhoitoon liittyviä vinkkejä

Koululaiselle

Lasten kirkon Minecraft-palvelin Fisucraft

Iloa, oppia ja elämyksiä - Koululainen

Nuorten juontamassa ohjelmassa Ttila käsitellään kouluikäistä kiinnostavia kysymyksiä

Nuorelle

Koululaisen tukinetti, mahdollisuus keskustella aikuisen kanssa - Nettitupu

Sekasin-chat 12-29-vuotiaalle, keskustelu-tukea aikuiselta

MLL: Tietoa, tekemistä ja keskusteluja nuorelle Nuorten netissä

Kun elämä askarruttaa. Runsaasti nuorille suunnattua tietoa liittyen murrosikään, seksiin, seksuaalisuuteen, tunteisiin, ihmissuhteisiin ja omien rajojen vetämiseen Väestöliiton ylläpitämöstä palvelusta - Hyvä Kysymys

Väestöliiton sivut 13-19-vuotiaalle murrosiästä, ihmissuhteista ja hyvinvoinnista

Mielenterveystalo: Nuoren mieli ja mielen hyvinvointi

Aikuiselle

Parisuhteen palikat - työkalu pareille, jotka haluavat kehittää omaa parisuhdettaan

Rakkausklinikka - apua parisuhdetta koskeviin kysymyksiin ja ongelmiin kirkon perheneuvojilta

Älä jää yksin! Kirkon keskusteluapu on aikuista varten.

Mannerheimin Lastensuojeluliitto MLL - perheitä varten

Mielen hyvinvointi - pidetään huolta itsestä ja omasta jaksamisesta. Mieli.fi-sivustolta vinkkejä ja tukea myös vanhemmuuteen.

Kun elämä askarruttaa aikuista. Palvelun tuottaa Väestöliitto yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. - Hyvä kysymys

Pienperheyhdistys - perheille, joiden arki sujuu yhden aikuisen voimin

Parisuhdekeskus - toimintaa ja tietoa parisuhteen tueksi

Perheasiain neuvottelukeskus Turku - keskusteluapua parisuhteen vaikeuksissa, perhe- ja ihmissuhdeongelmissa, erosta selviytymisessä sekä muissa elämän kysymyksissä ja kriiseissä. Perheasiain neuvottelukeskukseen voit tulla yksin, yhdessä puolison kanssa tai perheenä.
Palvelee myös loimaalaisia perheitä ja aikuisia.

Kirkon ylläpitämä Palveleva puhelin tarjoaa mahdollisuuden purkaa mieltä painavia asioita puhelimitse.
Palvelevan puhelimen numero on kaikkialla Suomessa 0400 22 11 80.