Nuorten vaikuttajaryhmä

Kirkkojärjestyksen perusteella jokaisessa seurakunnassa tulee olla nuorten vaikuttajaryhmä, jonka tehtävänä on vaikuttaa asioiden valmisteluun ja päätöksentekoon sekä osallistua seurakunnan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen.

Nuorten vaikuttajaryhmät edustavat paikkakunnan nuoria seurakunnan päätöksenteossa. Lisäksi niiden tarkoituksena on tiedottaa nuoria seurakunnan päätöksenteosta ja edistää nuorten ja päättäjien välistä vuorovaikutusta.

Piirroskuva: Nuori valkopaitainen, kiikarit silmillä, vaaleat hiukset, jotka ulottuvat paidan kaulukseen.

Vaikuttajaryhmä Loimaan seurakunnassa

Loimaalla nuorten vaikuttajaryhmän toiminta on käynnistymässä keväällä 2024.

Meillä nuorten vaikuttajaryhmään kuuluu 4-10 jäsentä, joiden tulee olla konfirmoituja, alle 29-vuotiaita. Lisäksi ryhmän toimintaa tukee seurakunnan työntekijä sekä kirkkoneuvoston ja -valtuuston edustajat.

Vaikuttajaryhmän tarkoituksena on toimia nuorten äänenä seurakunnan päätöksenteossa, lisäksi se voi kehittää, ehdottaa, suunnitella sekä olla mukana toteuttamassa toimintaa nuorille seurakuntalaisille.

Nuorisotyönohjaaja
Turuntie 32