Afrikkalaista gospelmessua harjoitellaan

Laulattaako? Vaiko soitattaa...?

Kaipaatko konserttielämyksiä?

Luterilainen kirkkomme on lauletun Sanan kirkko. Tästä syystä seurakunnan musiikkityön ydin on monipuolinen kuorotoiminta. Seurakunnassamme toimii useita kuoroja, niistä löydät esittelyt omalta sivultaan. Kuorojen lisäksi saamme musiikillisia avustajia aina tarvittaessa seurakunnan aktiivisista musiikinharrastajista ja paikkakunnalla olevista ammattimuusikoista. Heille kiitos - ja samalla kutsu liittyä mukaan!

Kirkkomme ovat haluttuja konserttipaikkoja ja meillä on akustisesti hyvin erilaisia kirkkoja. Kanta-Loimaalle sopivat hyvin isot orkesteri-, kuoro- ja urkukonsertit, varsinkin kun kirkon urkuparvella komeilevat B.A Thulenin rakentamat pneumaattiset urut. Ne ovat yhdet Suomen suurimmista historiallisista uruista, joiden yhtenä arvona pidetään myös sitä, ettei soitinta ole muutettu rakentamisen jälkeen. Metsämaan ja Virttaan pienissä puukirkoissa taas soi parhaiten kamarimusiikki, joka hukkuisi ison kirkon akustiikkaan. Alastarolla ja Mellilässä on mahdollisuus esittää lähes mitä tahansa ja Kaupunginkirkkoon istuu loistavasti myös nykymusiikki, esimerkkinä tästä mm. vuosittain järjestetyt Metallimessut sekä eri gospel-kuorojen ja bändien konsertit.

Kanttorikunta järjestää erilaisia tilaisuuksia tasapuolisesti eri puolilla seurakuntaa, osin myös yhteistyössä muiden tahojen kanssa. Myös ulkopuolisia konsertoijia tulee seurakuntaan runsaasti. Voimme tarjota monipuolista konserttiohjelmaa monissa kirkoissamme. Ilmoittelemme sekä Loimaan Lehden kirkolliset-palstalla että kotisivujen Tapahtumakalenterissa. Lisäksi lähetämme puffeja paikallisiin lehtiin sekä tiedotamme konserteissa eri paikkoihin viedyillä julisteilla.