Rippileirien pitopaikat

Loimaan seurakunnan rippileirit järjestetään seurakunnan vuokraamissa tiloissa. Yleensä majoitumme leirikeskuksissa, joiden tilat ovat ainoastaan oman ryhmämme käytössä leirin aikana. Poikkeuksiakin kuitenkin löytyy.

Kaikkiin leirivaihtoehtoihin sisältyy aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. (Eerikkilän leirillä ei välipalaa.)
Osassa leiripaikoista on leirikioski, josta on mahdollista ostaa karkkia ja limsaa. Tästä ilmoitetaan viimeistään leirikirjeessä.

Majoitustiloissa on peitto ja tyyny jokaiselle yöpyjälle. Vuodevaatteet jokainen tuo leirille itse.
(Leirikeskuskohtaisesti saattaa olla joitakin poikkeuksia,  niistä kerrotaan tarkemmin leirikirjeessä.)
WC- ja pesutilat sekä saunavuorot on paikasta riippumatta aina tytöille ja pojille erikseen.

Koska toimimme vuokratiloissa, pitopaikat vaihtelevat vuosittain jonkun verran, samoin mahdollisesti leiripaikassa käytössämme voi olla eri tiloja eri vuosina. Alla on tietoja 2020-luvulla käyttämistämme leiripaikoista.

Bergvik: Bergvikin kartano sijaitsee Hirsjärven rannalla Saloon kuuluvassa Kruusilan kylässä. Kartanolla on yli 200 vuoden historia ja se näkyy alueen laajassa ja monipuolisessa rakennuskannassa. Kartano toimi Riitta Pätiälä-Saarisalon perustaman Vapaan evankeliumisäätiön toimintakeskuksena talveen 2020 asti, nykyisin se on hotelli sekä juhla- ja kokouspaikka. Alueella on myös kappeli ja luontopolku. Rippikoululaiset majoittuvat omassa käytössämme olevassa rakennuksessa, pääosin 3 hengen huoneissa. Suihkut ja wc-tilat ovat yhteiset. www.bergvikinkartano.fi

Eerikkilä: Sijaitsee Tammelassa, Rautalammen rannalla. Majoitumme useimmiten Hirsihovissa urheiluopiston alueella. Rakennuksessa on 30 majoituspaikkaa, 2-3 henkeä per huone. WC- ja pesutilat ovat käytävillä, tytöille ja pojille erikseen.
Ruokailu tapahtuu ravintolasalissa, jossa ruokailemme muiden urheiluopiston asiakkaiden kanssa.
Leirien aikana on vaihtelevasti hyödynnetty urheiluopiston palveluita. Ryhmät ovat vuosien saatossa päässeet kokeilemaan esim. jalkapalloa, melontaa, jousiammuntaa, seinäkiipeilyä ja fatbike-pyöräilyä.
www.eerikkila.fi

Isohiekka: Sijaitsee Keuruulla, Keurusselän rannalla. Leirikeskuksen majoitusrakennuksessa on omat majoitustilat tytöille ja pojille.
Huoneisiin majoittuu 4-6henkeä. WC-ja peseytymistilat yhteiset kahden huoneen välillä.
Ruokailua ja opiskelua varten löytyy tilaa päärakennuksesta, lisäksi kappeli hiljentymistä varten sekä rantasauna peseytymistiloineen.
Ulkona on kaksi kenttää lentopallon pelaajille, joista toinen on  beach volleyhin sopiva. Majoitusrakennuksen terassilla on pingispöytä
ja muita harrastevälineitä ryhmän käytettäväksi. Isohiekan ryhmät ovat päässeet sup-lautailemaan, melomaan, korikiipeilemään ja ampumaan jousella. www.keuruunseurakunta.fi

Mansikkakari: Perinteistä leirikeskus-elämää Taivassalossa, meren rannalla. Pieni, mutta toimiva leirikeskus tarjoaa majoituksen neljän hengen huoneissa. Ruokailu, vapaa-aika ja opetus järjestetään leirikeskuksen salissa. Rannassa sauna ja peseytymistilat. WC- ja peseytymistilat löytyvät tyttöjen ja poikien majoitus-tilojen päädyistä molemmille erikseen. Vapaa-ajalla leiriläiset voivat yhdessäolon lisäksi pelata pingistä, kokeilla kalastusta (omilla kalastusvälineillä) tai pelata vaikkapa lentopalloa.

Nuorisokeskus Marttinen: Sijaitsee Virroilla, järvimaisemissa. Marttisissa majoitusvaihtoehtoja on kaksi: hirsihuviloissa kahden hengen huoneissa tai nuorisohotellissa pääsääntöisesti 6 hengen huoneissa. Hirsihuviloissa on omat wc- ja peseytymistilat huvilassa majoittuville, nuorisohotellissa on huonekohtaiset wc- ja suihkutilat. Ryhmä ruokailee nuorisokeskuksen päärakennuksessa sijaitsevassa ravintolassa. Marttisen laajalla ja monipuolisella alueella on yleensä käynnissä useampia leirejä yhtä aikaa.
Leiriryhmää varten voidaan mahdollisesti tilata nuorisokeskuksen tarjoamia lisäpalveluita; luonnossa seikkailua, kiipeilyä tai vaikkapa melontaa.
www.marttinen.fi

Varalan urheiluopisto: Varala sijaitsee Tampereella, noin tunnin ajomatkan päässä. Varalassa majoittaudutaan mukavasti liikuntapaikkojen ja muiden palveluiden läheisyydessä, pääsääntöisesti kahden hengen huoneissa. Huoneissa on wc ja suihku.
Ruokailu tapahtuu opiston ruokalassa aikataulutuksen mukaisesti. Opiston laajoja liikuntamahdollisuuksia hyödynnetään leirin aikana paljon.
Urheiluopiston tiloissa majoittuu samaan aikaan myös muita.
www.varala.fi

Leiriläisen Top8-pakkauslista:
1. Liinavaatteet (lakana, tyynyliina ja pussilakana tai makuupussi)
2. Pyyhe ja uikkarit
3. Pesuaineet, hammaharja ja -tahna