Nuorille

Isoskoulutus Loimaan seurakunnassa

Isonen on vastuunkantaja, kuuntelija, yhteishengen luoja ja työntekijöiden korvaamaton apulainen. Isostoiminta antaa eväitä elämään kristittynä, yhteiskunnan ja kaveripiirin jäsenenä. Isoskoulutuksen käyneet pyrkivät kesän leireille avustajiksi ja osa jatkaa myös kerhonohjaajina tai pyhäkoulun vetäjinä. Isoskoulutus starttaa syksyisin, keväällä uunituoreet isoset siunataan työtehtäviinsä.

Isoskoulutuksen käyneet saavat osallistumisestaan todistuksen, joka voi olla eduksi opiskelupaikkaa hakiessa. Työtehtävistä kirjoitamme pyynnöstä työtodistuksen.

Loimaan seurakunnan isoskoulutus on tullut tutuksi myös nimellä LISKO. Facebookissa on vanhojen isosten ryhmä "Fossiili-liskot", jossa tiedotamme jo isoskoulutuksen käyneille sopivista jutuista sekä tulevista työnhaku-mahdollisuuksista.

Tutustu syksyn aikatauluun rullailemalla sivua alemmas...

HALUAISITKO OHJATA KERHOA?
Eri puolilla Loimaan aluetta on mahdollista ohjata kerhoa alakoululaisille kerran viikossa.
Kerhon kesto on yleensä 1 tunti. Kerhoa voi ohjata yksin tai kaverin kanssa.
Kerhon teema voi olla esim. kuvis, kokkailu, liikunta tai ihan perinteinen sekakerho, jolloin joka kerralla puuhaillaan eri asioita.
Kerhonohjaajille maksetaan palkkio tehdystä työstä.
Lisätiedot: Kerttu 040 354 2175, kerttu.niemela@evl.fi

Isoskoulutus

Isoskoulutus alkaa syksyllä ja päättyy keväällä 2024. Koulutuksen aikana opiskellaan ryhmänohjausta, esiintymistaitoja, toiminnan suunnittelua ja ohjausta sekä tietysti hartauksien pitämistä.
Isosena pääset toimimaan erilaisissa työtehtävissä esim. kerhoissa, ripareilla ja lastenleireillä.

Aikataulu:
Tapaamiset lauantaisin Kaupunginkirkossa klo 10-14.30.

KEVÄT 2024:
la 20.1.
la 10.2.
la 16.3.
la 6.4.
Kevätleiri 26.-28.4., Pöytyällä -ILMOITTAUTUMINEN tapahtumakalenterissa alkaa helmikuun alussa
la 25.5.
la 26.5. Isossiunaus Kaupunginkirkossa klo 10, kutsumme juhlaan myös isosen perheväkeä!

Keväällä pidetään isoshaastattelut uusille isosille.
Isoshaastattelu on työhaastattelu,
jossa nuoren kanssa keskustellaan kesän työpaikka-toiveista
ja otetaan vastaan palautetta isoskoulutuksesta.
Isoshaastattelu-aikojen varaukset tehdään maalis-huhtikuussa työntekijöiden kanssa.

Kaikki kerrat Kaupunginkirkolla!

Sitouduthan yhteiseen aikatauluun ja osallistut koulutukseen aktiivisesti!
Jos sairastut, ilmoitathan meille poissaolostasi.

Nuorisotyönohjaaja
Turuntie 32