Piirretty kuva ristikorusta

Rippikouluun ilmoittautuminen

Rippikouluun ilmoittautuminen on käynnissä ma 11.9. klo 18 - su 17.9. klo 23

Tätä ennen järjestetään rippikouluinfot:
- Puistokadun koululla koulupäivän aikana ti 5.9.
- Hirvikosken Yhtenäiskoululla koulupäivän aikana ti 5.9
- Huoltajille Kanta-Loimaan seurakuntatalolla to 7.9. klo 18 (myös striimaus)

Ilmoittautumiseen tarvittavat tiedot:

• Rippikoululaisen henkilötunnus ja koko nimi
  • Rippikoululaisen ja huoltajan yhteystiedot (Postiosoite, sähköposti, puhelinnumero)
  • Mahdolliset ruoka-aineallergiat tai -valiot, sairaudet ja lääkitykset sekä muut olennaisesti rippikoulun suorittamiseen liittyvät erityistiedot
  • Tieto seurakunnan jäsenyydestä (Loimaa/Joku muu/Ei mikään)

Pienryhmä ja kaupunkiryhmä

Pienryhmään ja kaupunkiryhmään ilmoittautuneiden 2. ja 3. toivetta ei lähtökohtaisesti huomioida ryhmäjaossa. Voit valita minkä tahansa ryhmän näihin vaihtoehtoihin.

Kaverikoodi

Kaverikoodin avulla näemme, että haluat kaverisi kanssa samaan ryhmään. Valmistaudu kuitenkin siihen, ettette ehkä yhdessä mahdu ykkösvaihtoehtoryhmäänne! Huom! Jos syötät kaverikoodin lomakkeen alussa, et saa omaa kaverikoodia.

Voit joko antaa tai vastaanottaa kaverikoodin, et molempia.

Näin käytät kaverikoodia:
–Ilmoittaudu rippikouluun sähköisen järjestelmän kautta.
–Kun olet lähettänyt ilmoittautumiskaavakkeesi, ruudulle ilmestyy kaverikoodi.
–Anna kaverikoodi kaverillesi. Huom! Voit antaa kaverikoodin vain yhdelle ystävällesi.
–Kaverisi ilmoittautuu rippikouluun sähköisen järjestelmän kautta ja syöttää kaverikoodin heti ilmoittautumislomakkeen alussa. Ryhmätoiveenne ovat nyt automaattisesti samat, niitä ei saa enää muuttaa.
–Pyrimme siihen, että pääsette kaverin kanssa samaan ryhmään (mutta se ei ehkä ole ryhmätoiveidenne ykkösvaihtoehto!).

Rippikoulun hinnoittelusta

Rippikoululle on eri hinnat Loimaan seurakuntalaisille ja muiden seurakuntien jäsenille. Loimaan seurakuntalaisen hinta peritään myös loimaalaisilta rippikoululaisilta, joita ei ole kastettu ennen rippikoulua. Myös sellaiset nuoret, jotka ovat kirjoilla muussa seurakunnassa, mutta asuvat ja käyvät koulua Loimaalla (esim. kodin ulkopuolisen sijoituksen vuoksi) maksavat Loimaan seurakuntalaisen hinnan.

Rippikoulumaksusta voi saada vapautuksen silloin kun perheen taloudellinen tilanne on vakava. Vapautusta voi anoa kirjallisesti.
Lisätiedot ja yhteydenotot kirkkoherra Riku Laukkanen, riku.laukkanen@evl.fi / 044 575 5813

Kuvan ja nimen julkaisu

Rippikoululainen voi kieltää nimensä julkaisun rippikoululistalla, mutta kannattaa harkita kahteen kertaan sen kanssa. Jos nimeä ei saa julkaista, ei tietoa omasta ryhmästä saa ennen kuin kutsu aloitustilaisuuteen tulee tai erikseen kysymällä.

Samoin rippikoululainen voi kieltää seurakuntaa julkaisemasta kuvaansa. Tähänkin on perusteltuja syitä, mutta yleensäkään emme erityisen tunnistettavia kuvia yksittäisistä nuorista julkaise, vaan kuvat ovat enemmän tunnelmaotoksia.
Kuviin ja niiden julkaisuun liittyen toivomme vastuullisuutta myös nuorilta: on reilua kysyä myös omiin some-julkaisuihin kaverin lupa!

Virheet ilmoittautumisessa

Jos ilmoittautumisen jälkeen huomaatte kirjoitus-, ajatus-, tms. virheen, älkää tehkö uutta ilmoittautumista, vaan lähettäkää korjattavista tiedoista sähköposti: sami.laaksonen@evl.fi, jotta saadaan tiedot korjattua, eikä tuplailmoittautuminen sotke ryhmäjakoa.

Ryhmien muodostaminen ja kokoonpanojen julkaisu

Ryhmät muodostetaan viimeistään viikolla 39, jolloin listat julkaistaan seurakunnan kotisivuilla. Lähetämme ilmoittautuneille tekstiviestin, kun listat ovat nähtävillä. Nämä listat ovat alustava kokoonpano, johon voi tulla muutoksia julkaisun jälkeen. Varmuudella ryhmävalinta ilmoitetaan kotiin postitettavassa kirjeessä, joka on samalla kutsu ryhmän aloitustapaamiseen.

Halutessaan rippikoululainen voi kieltää nimensä julkaisun listalla. Tällöin voi tiedustella omaa ryhmäänsä Sami Laaksoselta tai odottaa aloituskutsua.

Nuorisotyönohjaaja
Turuntie 32